Мені потрібно знати все про:
Депозитарні установи
Торгівлю цінними паперами

Календар подій

Схвалено Стратегію розвитку системи фінансового моніторингу до 2020 року

З 2004 року ПАРД реалізує проект Фінансовий моніторинг. В рамках реалізації проекту спеціалісти ПАРД готують та надають пропозиції до нормативно-правових актів в сфері фінансового моніторингу на фондовому ринку до НКЦПФР та Держфінмоніторингу України.
 
В рамках проекту фахівці ПАРД працювали над розробкою Методичних рекомендацій з питань фінансового моніторингу для учасників фондового ринку. Також, Асоціація розробила для депозитарних установ та торговців цінними паперами Примірні правила проведення фінансовго моніторингу.


Постановою від 30.12.2015 року №1407-р Кабінет Міністрів України схвалив Стратегію розвитку системи запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення на період до 2020 року.

 

Метою Стратегії є законодавче, організаційне та інституційне удосконалення та забезпечення стабільного функціонування національної системи запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

Стратегія визначає перелік заходів, вжиття яких є необхідним, для досягнення зазначеної мети. Серед таких заходів визначено, зокрема:

  • створення умов та можливостей для встановлення кінцевих бенефіціарних власників (контролерів);
  • перехід на електронну форму взаємодії суб'єктів державного фінансового моніторингу та суб'єктів первинного фінансового моніторингу з Держфінмоніторингом;
  • надання повноважень щодо проведення ідентифікації учасників фінансових операцій третім особам у рамках фінансових груп;
  • підвищення стандартів протидії зловживанням на фондовому ринку з використанням інсайдерської інформації;
  • запровадження нових підходів до боротьби з маніпулюванням на фондовому ринку;
  • удосконалення законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
  • удосконалення форм та методів ризик-орієнтованого підходу у сфері фінансового моніторингу;
  • проведення національної оцінки ризиків;
  • удосконалення механізму регулювання та нагляду за суб'єктами первинного фінансового моніторингу, зокрема, шляхом недопущення формування статутних фондів відповідних суб'єктів первинного фінансового моніторингу за рахунок коштів, джерела походження яких не мають офіційного підтвердження; застосування чіткого механізму проведення перевірки ділової репутації осіб, які здійснюють управління та контроль суб'єктів первинного фінансового моніторингу.

 

Держфінмоніторинг разом з іншими органами виконавчої влади зобов’язаний забезпечувати щороку до 1 грудня розроблення та подання на затвердження Кабінету Міністрів України плану заходів щодо реалізації схваленої Стратегії.

Поділитись: