Мені потрібно знати все про:
Депозитарні установи
Торгівлю цінними паперами

Календар подій

НКЦПФР планує змінити ліцензійні умови депозитарних установ

У цьому розділі до Вашої уваги пропонуються розроблені ПАРД методичні матеріали з питань ліцензування депозитарної діяльності.

Проекти внутрішніх документів погоджені НКЦПФР та можуть використовуватись професійними учасниками при розробці власних внутрішніх документів. Звертаємо увагу, що документи, розроблені ПАРД, не мають обов’язкового та/або рекомендаційного характеру.

У разі наявності у Вас питань щодо порядку оформлення та/або подання документів до НКЦПФР щодо питань ліцензування депозитарної діяльності, а також питань подання звітності згідно ліцензійних умов провадження професійної діяльності Ви можете отримати усні та письмові консультації фахівців ПАРД.

05.03.2015 року на веб-сайті НКЦПФР розміщено проект рішення «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) – депозитарної діяльності та клірингової діяльності» (далі – Проект).

 

Основними нововведеннями згідно Проекту є:

1. Уточнено норми щодо порядку подання ліцензіатом змін до документів, які подавались для отримання ліцензії:

- за ініціативою ПАРД&АФП визначено, що копія відповідного документа банку, що підтверджує сплату збільшення статутного капіталу за рахунок грошових коштів подається протягом двадцяти робочих днів після повної сплати збільшення статутного капіталу;

- за ініціативою ПАРД&АФП виключено норму щодо необхідності подання змін до штатного розпису;

- визначено, що зміни до документів, що підтверджують право власності або право користування на нежитлове приміщення подаються у разі зміни місцезнаходження ліцензіата, закінчення терміну дії документів, що підтверджують його право власності на нежитлове приміщення, у якому провадиться професійна діяльність або право користування нежитловим приміщенням (договір оренди, суборенди тощо, який укладено ліцензіатом) на фондовому ринку, зміни площі приміщення яке використовується ліцензіатом;

- за ініціативою ПАРД&АФП уточнено, що анкета ділової репутації керівника (членів) виконавчого органу, керівника служби внутрішнього аудиту (контролю) та головного бухгалтера ліцензіата (крім банку) подається у разі призначення на посаду нових осіб. Тобто відсутня необхідність подавати анкету у разі призначення особи, що тимчасово виконує обов’язки керівника, головного бухгалтера, керівника служби внутрішнього аудиту (контролю).

2. За ініціативою ПАРД&АФП продовжено строки подання до НКЦПФР щорічної звітності депозитарної установи (додатки 7,8,9) до 01 квітня року, наступного за звітним.

Нажаль, НКЦПФР не враховано пропозиції ПАРД&АФП щодо скорочення обсягу щорічної звітності.

3. Уточнення норм про відсутність обов’язку мати сертифікат фахівця з депозитарної діяльності для керівника депозитарної установи – банка, за наявності заступника керівника банку або членів виконавчого органу, які згідно з розподілом обов’язків відповідно до внутрішніх документів банку відповідають за здійснення банком депозитарної діяльності.

4. Доповнення норм щодо обов’язку депозитарної установи оприлюднити до 30 квітня року, що настає за звітним періодом, річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським висновком не тільки на власній веб-сторінці або веб-сайті, але й опублікувати у періодичному або неперіодичному виданні. На сьогоднішній день дана вимога закріплена також в статті 14 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

5. Виключення норми про те, що депозитарна установа при провадженні депозитарної діяльності повинна мати власний капітал за даними фінансової звітності за рік у розмірі не меншому, ніж мінімальний розмір статутного капіталу, установлений законодавством України щодо цінних паперів для цього виду професійної діяльності на фондовому ринку.

6. Встановлено обов’язок ліцензіата повідомити Комісію про змінителефону, факсу, електронної адреси, адреси веб-сайту ліцензіата та/або графіка роботи ліцензіата (крім зміни графіка роботи у зв’язку з перенесенням вихідних та робочих днів згідно рішень Кабінету Міністрів України та Національного банку України).Відповідне повідомлення здійснюється ліцензіатом до впровадження змін або не пізніше двох наступних робочих днів після їх впровадження.

7. Визначено, що у разі настання форс-мажорних обставин строк надання інформації, передбаченої розділом IV Ліцензійних умов, продовжується Комісією до дати отримання документів щодо закінчення таких обставин.

 

У разі наявності у Вас пропозицій або зауважень до Проекту просимо надсилати їх на електронну адресу [email protected] (контактна особа – Гончарук Наталія) у строк до 16.03.2015 року (включно).

Поділитись: