Мені потрібно знати все про:
Депозитарні установи
Торгівлю цінними паперами

Календар подій

ПАРД&АФП надали пропозиції до Ліцензійних умов депозитарних установ

У цьому розділі до Вашої уваги пропонуються розроблені ПАРД методичні матеріали з питань ліцензування депозитарної діяльності.

Проекти внутрішніх документів погоджені НКЦПФР та можуть використовуватись професійними учасниками при розробці власних внутрішніх документів. Звертаємо увагу, що документи, розроблені ПАРД, не мають обов’язкового та/або рекомендаційного характеру.

У разі наявності у Вас питань щодо порядку оформлення та/або подання документів до НКЦПФР щодо питань ліцензування депозитарної діяльності, а також питань подання звітності згідно ліцензійних умов провадження професійної діяльності Ви можете отримати усні та письмові консультації фахівців ПАРД.

ПАРД&АФП подали пропозиції до проекту НКЦПФР «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) – депозитарної діяльності та клірингової діяльності».

 

Серед пропозицій ПАРД&АФП, зокрема:

1. Встановлення перехідного періоду (2 місяці) для призначення виконуючим обов’язки керівника ліцензіата (крім банку) особи, що відповідає вимогам, установленим Ліцензійними умовами, у разі звільнення керівника.

Так, фактично на сьогоднішній день у разі звільнення керівника ліцензіат (крім банку) зобов’язаний одразу призначити виконуючим обов’язки керівника особу, яка повинна відповідати всім вимогам (стаж роботи, наявність сертифікатів за всіма видами діяльності тощо) для керівника згідно Ліцензійних умов. Слід зазначити, що пошук кандидата на посаду керівника професійного учасника, який би відповідав вимогам Ліцензійних умов, а також перевірка ділової репутації відповідної особи, у разі звільнення попереднього керівника потребує певного часу. Проте на сьогоднішній день зазначений проміжок часу, необхідний для призначення нової особи, є автоматичним порушенням Ліцензійних умов.

У в’язку з цим ПАРД&АФП пропонують встановити, що у разі звільнення керівника ліцензіата (крім банку) виконуючим обов’язки може бути призначено особу, яка має сертифікат хоча б по одному із видів діяльності, які здійснює професійний учасник, але на строк не більше 2 місяців. Після даного строку ліцензіат зобов’язаний забезпечити призначення особи, яка відповідає всім вимогам Ліцензійних умов.

2. Уточнити норми щодо переліку документів, які подавались на отримання ліцензії, та про зміни до яких ліцензіат повинен повідомляти НКЦПФР. Зокрема, пропонується уточнити, що ліцензіат повідомляє НКЦПФР про зміни не до всіх документів, а лише  до тих, перелік яких наведений в пункті 9 розділу IV Ліцензійних умов.

3. Скоротити обсяг щорічної звітності депозитарних установ. Зокрема, виключити із складу щорічної звітності довідку про асоційованих осіб фізичної особи-власника з істотною участю.

4. Виключити норми щодо обов’язку депозитарної установи при провадженні діяльності дотримуватись Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Кодексу законів про працю. Адже контроль за дотриманням вищевказаних норм законів не є компетенцією НКЦПФР.

Окрім того, будь-які юридична особа, незалежно від того, чи є вона професійним учасником фондового ринку, зобов’язана дотримуватись Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Кодексу законів про працю.

 

Нагадуємо, що попередньо у проекті змін до Ліцензійних умов НКЦПФР врахувала пропозиції ПАРД&АФП:

- продовжено строки подання до НКЦПФР щорічної звітності депозитарної установи (додатки 7,8,9) до 01 квітня року, наступного за звітним;

- визначено, що копія відповідного документа банку, що підтверджує сплату збільшення статутного капіталу за рахунок грошових коштів подається протягом двадцяти робочих днів після повної сплати збільшення статутного капіталу;

- виключено норму щодо необхідності подання змін до штатного розпису;

- уточнено, що анкета ділової репутації керівника (членів) виконавчого органу, керівника служби внутрішнього аудиту (контролю) та головного бухгалтера ліцензіата (крім банку) подається у разі призначення на посаду нових осіб. Тобто відсутня необхідність подавати анкету у разі призначення особи, що тимчасово виконує обов’язки керівника, головного бухгалтера, керівника служби внутрішнього аудиту (контролю).

 

Поділитись: