Мені потрібно знати все про:
Депозитарні установи
Торгівлю цінними паперами

Календар подій

ПАРД просить Комісію змінити вимоги до розкриття інформації про персональний склад служб внутрішнього аудиту, комплаєнсу тамуправління ризиками

У цьому розділі до Вашої уваги пропонуються розроблені ПАРД методичні матеріали з питань ліцензування депозитарної діяльності.

Проекти внутрішніх документів погоджені НКЦПФР та можуть використовуватись професійними учасниками при розробці власних внутрішніх документів. Звертаємо увагу, що документи, розроблені ПАРД, не мають обов’язкового та/або рекомендаційного характеру.

У разі наявності у Вас питань щодо порядку оформлення та/або подання документів до НКЦПФР щодо питань ліцензування депозитарної діяльності, а також питань подання звітності згідно ліцензійних умов провадження професійної діяльності Ви можете отримати усні та письмові консультації фахівців ПАРД.

Професійна асоціація учасників ринків капіталу та деривативів (ПАРД) на численні запити членів ПАРД звернулась до Комісії з приводу звітування депозитарними установами відповідно до ліцензіцних умов.

 

Пунктом 6 Розділу IV Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на ринках капіталу - депозитарної діяльності, затверджених рішенням НКЦПФР №114 від 10.02.2022 року (надалі – Ліцензійні умови), визначено, що ліцензіат протягом п'яти робочих днів (якщо інший строк не визначено окремими підпунктами цього пункту) з дати виникнення змін у процесі здійснення депозитарної діяльності зобов'язаний повідомити НКЦПФР, а саме надати інформацію, яка підтверджує зазначені зміни за такими змістом та формою, зокрема:

11) довідки про персональний склад наглядової ради (або іншого органу, відповідального за здійснення нагляду юридичної особи), виконавчого органу ліцензіата, з відповідними змінами, у формі додатку 8 та про персональний склад служби внутрішнього аудиту, комплаєнсу, управління ризиками (особи, що проводить аудит, здійснює комплаєнс, управління ризиками) ліцензіата, з відповідними змінами, у формі додатку 13 до цих Ліцензійних умов.

 

Варто зазначити, що, наприклад, у банках-ліцензіатах до складу служби внутрішнього аудиту, комплаєнсу, управління ризиками входить значна кількість співробітників, яка може становити більше 100 осіб. Зважаючи на таку кількість співробітників, відслідковування зміни посад (особливо при суміщенні посад), дат призначення на посади, зміни адреси, зміни місця роботи в інших юридичних особах всіх співробітників, що входять до складу відповідних служб, та вчасне повідомлення Комісії у формі додатку 13 вимагають залучення значного часу та значних технічних, людських та фінансових ресурсів.

 

На думку учасників ринку, підхід, при якому у додатку 13 до Ліцензійних умов відображатимуться відомості лише щодо керівного складу відповідних служб, дозволить забезпечити вчасне та предметне інформування Комісії про зміни у відомостях щодо персонального складу служби внутрішнього аудиту, комплаєнсу, управління, та зняти з учасників ринку трудомісткий щоденний процес виявлення підстав для інформування Комісії.

У зв’язку з цим, враховуючи реалії провадження діяльності у період дії військового стану у нашій країні та принцип державної регуляторної політики, а саме адекватність регулювання, ПАРД звернулась до Комісії  з проханням дозволити спрощену процедуру відображення даних у додатку 13 принаймні на період дії військового стану.

 

Поділитись: