Мені потрібно знати все про:
Депозитарні установи
Торгівлю цінними паперами

Календар подій

З 13.10.2017 року змінились Ліцензійні умови торговця цінними паперами

13.10.2017 року у зв’язку з опублікуванням в Офіційному віснику України № 80 набрало чинності рішення НКЦПФР від 10 серпня 2017 року № 583 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів», яке передбачає внесення змін до Ліцензійних умов торговця цінними паперами, а також фондових бірж.

Змінами до Ліцензійних умов торговця цінними паперами передбачено наступне:

1) у разі звільнення керівника торговця встановити тримісячний «перехідний період» для пошуку нового керівника, який має відповідати встановленим вимогам. Раніше нового керівника необхідно було призначити протягом двох місяців. На цей час має бути призначено особу, що виконуватиме обов’язки керівника, проте така особа може не мати відповідного стажу, що вимагається для керівника;

2) керівником може бути призначено лише сертифіковану особу, що має стаж роботи на фондовому ринку не менше трьох років, в тому числі не менше одного року керівною посадовою особою;

3) виключається зобов’язання ліцензіата дублювати в електронній формі документи, подані до НКЦПФР в паперовій формі, через систему моніторингу (особистий кабінет ліцензіата) на веб-сайті НКЦПФР.

На заміну поточній системі, яка так і не була введена в промислову експлуатацію, в майбутньому Комісія має намір запропонувати іншу систему електронного документообігу. Тому на даному етапі Комісія підтримала пропозицію ПАРД відмовитись від зобов’язання ліцензіатів користуватись непрацюючою системою;

4) уточнено, що фінансова звітність ліцензіата повинна відповідати вимогам Міжнародних стандартів фінансової звітності, що  є її концептуальною основою.

Отже, встановлення невідповідності фінансових звітів вимогам МСФЗ (наприклад, через неповне розкриття суттєвої інформації у примітках) буде вважатись порушенням ліцензійних вимог;

5) перелік функцій підрозділу з управління ризиками (відповідального працівника) торговця доповнено – ризик менеджер повинен буде аналізувати діяльність та фінансові показники емітента, використовуючи публічні джерела інформації, та встановлювати ступені ризику для емітентів цінних паперів;

Слід зазначити, що вимоги до змісту внутрішнього положення про систему управління ризиками встановлені пунктом 15 розділу ІІ та не зазнали змін. Тому на нашу думку не виникає обов’язку терміново вносити зміни до внутрішніх документів у зв’язку з розширенням функціоналу ризик-менеджера. В той же час виконувати зазначені функції без розробки відповідної методології не вбачається за можливе.

Асоціація найближчим часом запропонує для обговорення проект Методичних рекомендацій щодо аналізу емітентів.

6) виключено вимоги щодо засвідчення печаткою документів, що подаються ліцензіатом до НКЦПФР.

 

Зміни, що стосуються виключно банків:

7) вимоги про публікацію річної фінансової звітності та аудиторського висновку в періодичному або неперіодичному друкованому виданні для банків приведено у відповідність до норм Закону України «Про банки і банківську діяльність», тобто передбачено опціональність способу публікації - на власному веб-сайті та/або шляхом публікації у періодичному або неперіодичному виданні;

8) вимоги щодо ділової репутації виконавчого органу, керівника служби внутрішнього аудиту (контролю) та головного бухгалтера поширено на банки.

 

Щодо повідомлень про зміни у ліцензіата:

9) оновлювати та переподавати анкету щодо ділової репутації керівника, головного бухгалтера та внутрішнього аудитора (контролера) необхідно буде не лише при зміні посадових осіб, але й у разі зміни інформації щодо ідентифікації, трудової діяльності, ділової репутації таких осіб;

Вимога стосуватиметься всіх ліцензіатів, у тому числі банків;

10) довідку про персональний склад наглядової ради також необхідно буде переподавати не лише при зміні саме персонального складу, але й у разі зміни інформації, що міститься у довідці (зокрема, про місце роботи в іншій юридичні особі);

11) довідка про структуру власності подаватиметься за новою формою у разі зміни прямих власників, які володіють 5 і більше відсотків, та/або у разі зміни осіб, що здійснюють опосередкований контроль за заявником (зміни до Порядку видачі ліцензій).

 

ПАРД підготувала порівняльну таблицю змін, з якою можна ознайомитись за посиланням

Поділитись: