Мені потрібно знати все про:
Депозитарні установи
Торгівлю цінними паперами

Календар подій

Щодо інформування суб’єктів первинного фінансового моніторингу

З 2004 року ПАРД реалізує проект Фінансовий моніторинг. В рамках реалізації проекту спеціалісти ПАРД готують та надають пропозиції до нормативно-правових актів в сфері фінансового моніторингу на фондовому ринку до НКЦПФР та Держфінмоніторингу України.
 
В рамках проекту фахівці ПАРД працювали над розробкою Методичних рекомендацій з питань фінансового моніторингу для учасників фондового ринку. Також, Асоціація розробила для депозитарних установ та торговців цінними паперами Примірні правила проведення фінансовго моніторингу.

НКЦПФР інформує про лист Державної служби фінансового моніторингу України щодо інформування суб’єктів первинного фінансового моніторингу.

У зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України в поточних умовах воєнного стану та фактичних бойових дій у багатьох містах України, на даний час, важливим завданням для суб’єктів первинного фінансового моніторингу, які продовжують займатися своєю професійною діяльністю залишається своєчасне виявлення підозрілих фінансових операцій (діяльності) або спроби їх проведення, щодо яких є достатні підозри що вони є результатом злочинної діяльності або пов’язані чи стосуються фінансування тероризму або фінансування розповсюдження зброї масового знищення.

Підпунктом 1 пункту 1 Закону України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» від 03.03.2022 № 2115 - ІХ встановлено, що фізичні особи, фізичні особи - підприємці, юридичні особи подають облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові, аудиторські звіти та будь-які інші документи, подання яких вимагається відповідно до норм чинного законодавства в документальній та/або в електронній формі, протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності чи обов’язку подати документи.

У зв’язку з цим, суб’єкти первинного фінансового моніторингу зобов’язані подавати інформацію про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу відповідно до вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – Базовий Закон) не пізніше трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни.

Разом з цим, з урахуванням об’єктивної та фізичної можливості, та з метою належного управління ризиками легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення, Закон № 2115 не обмежує суб’єктів первинного фінансового моніторингу в праві застосування інших вимог Базового Закону, зокрема в частині:

  • належної організації та проведення первинного фінансового моніторингу;
  • здійснення заходів належної перевірки;
  • застосування ризик-орієнтованого підходу;
  • виявлення підозрілих фінансових операцій тощо.

Крім цього, в цілях виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, зокрема осіб, що причетні до збройної агресії російської федерації до України, рекомендовано використання списків таких осіб, розміщених на:

  • сайті Європейської комісії: https://eur-lex.europa.eu/eli/dec/2014/145(1)/;
  • сайті Міністерства фінансів США (список OFAC): https://home.treasury.gov/policy-issues/financial-sanctions/faqs/topic/6626;
  • сайті РНБОУ: https://www.rnbo.gov.ua/ua/Ukazy/, https://sanctions-t.rnbo.gov.ua/;
  • сайті «Окупант», інформаційному ресурсі Апарату РНБО України: https://invadersrf.com/;
  • офіційних сайтах державних органів іноземних країн, з переліками підсанкційних осіб тощо.

Поділитись: