Мені потрібно знати все про:
Депозитарні установи
Торгівлю цінними паперами

Календар подій

Комісія внесла зміни в ліцензійні умови торговця цінними паперами

У цьому розділі до Вашої уваги пропонуються розроблені ПАРД&АФП методичні матеріали з питань ліцензування діяльності з торгівлі цінними паперами.

Проекти внутрішніх документів погоджені НКЦПФР та можуть використовуватись професійними учасниками при розробці власних внутрішніх документів. Звертаємо увагу, що документи, розроблені ПАРД&АФП, не мають обов’язкового та/або рекомендаційного характеру.

У разі наявності у Вас питань щодо порядку оформлення та/або подання документів до НКЦПФР щодо питань ліцензування діяльності з торгівлі цінними паперами, а також питань подання звітності згідно ліцензійних умов провадження професійної діяльності Ви можете отримати усні та письмові консультації фахівців ПАРД&АФП.

Рішенням від 23.12.2014 № 1777 НКЦПФР внесла зміни до Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) – діяльності з торгівлі цінними паперами.

За пропозицією ПАРД&АФП до Ліцензійних умов було внесено наступні зміни:

1) встановлено шестимісячний перехідний період для збільшення розміру власного капіталу до рівня мінімального статутного капіталу, у разі його невідповідності за результатами річної фінансової звітності;

2) виключено вимоги щодо призначення контролера торговця цінними паперами та затвердження Положення про внутрішній контроль з метою усунення дублювання функцій контролера, служби внутрішнього аудиту (контролю) та системи управління ризиками.

У зв’язку з виключенням вимог щодо Положення про внутрішній контроль деяка інформація, що не дублюється в інших внутрішніх положеннях, переноситься до Положення про провадження діяльності з торгівлі. Проектом передбачено термін для приведення внутрішніх документів у відповідність до нових вимог – 3 місяці з дня набрання чинності.

3) продовжено строки направлення до НКЦПФР щорічної звітності торговця у складі довідок 7, 8 та 9 до 1 квітня (згідно чинної редакції така інформація має подаватись станом на 1 січня у строк до 1 лютого);

4) уточнено редакцію пункту 9 розділу ІІІ щодо подання до Комісії інформації про зміни протягом діяльності ліцензіата – інформація подається тільки щодо змін у документах згідно вичерпного переліку, зазначеного у цьому пункті, а не щодо всіх змін у документах, які подавались для видачі ліцензії. Змінами також передбачено, що при збільшенні розміру статутного капіталу торговця, копія платіжного доручення (доручень), що підтверджують сплату збільшення статутного капіталу, подається до Комісії після повної оплати, а не за кожним фактом часткової оплати;

5) вимоги Ліцензійних умов приведено у відповідність до Професійних вимог до головних бухгалтерів (рішення НКЦПФР від 25.04.2013 № 769) – передбачено трьохмісячний період з дати прийняття на роботу для отримання кваліфікаційного посвідчення.

Крім того, проектом передбачається уточнення, що у разі відсутності посади головного бухгалтера, особа, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку також має відповідати Професійним вимогам до головних бухгалтерів професійних учасників ринку цінних паперів, затвердженим рішенням Комісії від 25 квітня 2013 року № 769.

Слід також звернути увагу на те, що проектом пропонується запровадити обов’язок торговця повідомляти Комісію про зміни у графіку роботи протягом наступного робочого дня.

Також Комісією було враховано позицію Асоціації щодо уточнення вимог щодо дій, які повинен виконати торговець при прийнятті рішення про припинення професійної діяльності з торгівлі цінними паперами. Нова редакція пунктів 22 та 23 розділу II передбачає вимогу про припинення зобов’язань торговця шляхом виконання або розірвання договорів (замість «виконати всі договори (зобов'язання)»). Вказана редакція знімає проблемні питання щодо відсутності у торговця можливості вплинути на виконання сторонами договорів щодо цінних паперів, в яких торговець не є стороною таких договорів. Також нова редакція передбачає можливість розривати договори для припинення зобов’язань, а не тільки виконати.  

Зважаючи на ситуацію, що склалася у Донецькій та Луганській областях,  пропонується запровадити обов’язок торговців повідомляти Комісію про настання форс-мажорних обставин протягом 15 робочих днів. У разі настання форс-мажорних обставин строки надання звітності ліцензіата до Комісії продовжуються. 

ПАРД&АФП підготували порівняльну таблицю змін, з якою можна ознайомитись за посиланням.

Рішення набирає чинності  з дня його офіційного опублікування. Про заплановану дату опублікування документу буде повідомлено додатково у розділі веб-сайту «Календар подій».

Поділитись: